tisdag 5 november 2013

Tematrio - Ungdomsböcker

I veckans tematrio lyder frågan: I väntan på att sista delen av Engelsforstrilogin ska komma ut har jag roat mig med att läsa en del andra ungdomsböcker. Eller roat mig kanske inte är riktigt rätt ord, böckerna har varit ganska ruggiga. Berätta om tre bra ungdomsböcker!

Jag har faktiskt inte läst böckerna om Engelsfors. Är väldigt sugen så jag kommer förmodligen att skaffa dem då jag har varit väldigt sugen på att läsa dem.

1. The Mortal Instruments serien. 
Åh vad jag älskar dessa böcker. Har idag börjat på fjärde boken som även är den sista boken till min tre-på-tre utmaning. Hoppas den är lika bra som de första tre.

2. The Twilight saga.
Oh ja jag älskar verkligen dessa böcker och älskar dem fortfarande.

3. Divergent.
Har andra boken Insurgent hemma och ser så mycket fram emot att läsa den, även nu den tredje som kom ut för inte så länge sedan.

9 kommentarer:

  1. Divergent fortsätter jag att glömma bort att jag har, den ligger som e-bok på läsplattan och de böckerna "finns" inte :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja de böckerna som ligger på plattan glöms lätt bort :)

      Radera
  2. Har hört mycket bra om Divergent och ska nog försöka se till att läsa den snart :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan verkligen rekommendera den :) och nu kommer ju även filmen :)

      Radera
  3. Twilight har jag sett på film och har absolut inga planer på att läsa. Men de andra två serierna är jag sugen på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag älskar Twilight böckerna :) filmerna är lite si och så med.

      Radera
  4. Efter allt jag hört om Divergent måste jag ta och läsa den snart :)

    SvaraRadera
  5. Divergent är den enda av dessa som jag har läst. Jag har inte mycket kvar i Allegiant nu; kommer nog läsa ut den ikväll :)

    SvaraRadera

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.