fredag 1 november 2013

Bokbloggsjerka 1 – 4 november

Denna vecka undrar Annika:

Boktrailers blir allt vanligare men det är ingenting jag själv brukar titta på, men frågan är hur du ställer dig till dessa och om det finns någon trailer/några trailers som du tycker att vi bör se? 

Boktrailers är inte något som jag söker eller letar efter. Jag har väl sett någon enstaka men då har det bara varit en slump att jag har sett dem. För att vara ärlig så förstår jag inte riktigt syftet med dem. Jag är alltid lite rädd att de ska avslöja för mycket av handlingen på en bok.
Jag hittar mina boktips genom andra bokbloggare, tips från kollegor, genom att själv strossa i bokaffärer.

Jag har faktiskt inte ett mer utförligt svar än detta :) Passar på att önska er alla en trevlig helg :) 

18 kommentarer:

  1. Tänker på ungefär samma sätt som du i denna fråga :)

    SvaraRadera
  2. Jag tror att boktrailers kan fånga nya läsare. Och flera som jag sett är riktigt bra. Visst finns det mycket skräp, men det behöver ju ingen titta på :).

    SvaraRadera
  3. För mig är det likadant. Tipsen kommer från bokbloggar, släkt eller vänner!

    SvaraRadera
  4. Jag är inte rädd att de ska avslöja för mycket men är ändå helt ointresserad av dem

    SvaraRadera
  5. Jag tror att boktrailers fungerar bäst för de som inte brukar plocka upp en bok så ofta!

    SvaraRadera
  6. Helt inne på din linje. Har faktiskt inte ens sett någon. Älskar att läsa alla andras bloggar om böcker istället. Trevlig helg!

    SvaraRadera
  7. Det verkar ju inte som att boktrailers förekommer så mycket. Jag har sett några, men många är det inte- denna veckas jerka har utökat mina tittade boktrailers med flera hundra procent..

    SvaraRadera
  8. Jag tittar inte heller efter boktrailers men nu kanske jag ska titta på några ibland:). Några var riktig bra och icke avslöjande. Men jag älskar läsa andra bloggare om böcker så det går först.

    SvaraRadera
  9. Jag har nog aldrig sett en som spoilar boken. Men brukar inte titta i syfte att bli övertygad om att läsa! Utan mest för att de kan vara snyggt gjorda :)

    SvaraRadera
  10. Nej, jag kan nog våga lova att en boktrailer aldrig kommer att få mig att köpa en bok :)

    SvaraRadera
  11. Tänker precis som du faktiskt! :)

    SvaraRadera
  12. Får mina tips från samma ställen som du, vet inte varför de gör trailrar om de sedan inte marknadsför dem?

    SvaraRadera
  13. sv: Ja min läsplan för 2014 är så självklar att den skrev sig själv ;) Men skrev ner den så den kommer upp i slutet på i år eller början på nästa bara för att jag inte ska smita undan och säga "Jag ska bara läsa nya böcker iår" ;)

    SvaraRadera
  14. Samma här. Har sett någon enstaka, men söker tips på annat håll

    SvaraRadera
  15. jag har än så länge inte sett någon boktrailer som avslöjar för mycket, vilket jag däremot tycker filmtrailers gör mest hela tiden, tänk om man inte läst del två i hunger games till exempel, då hade man ju fått veta alla viktiga spoilers bara genom att se reklamen till den!

    SvaraRadera
  16. Det sköna med att läsa tycker jag är att man får spela upp sin egen film i huvudet :)

    SvaraRadera

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.