söndag 15 september 2013

En smakbit på söndag - Akademimorden

Som jag skrev igår har det varit en hel del på jobbet denna vecka så helgen var verkligen välbehövlig. Stockholm har även bjudit på helt fantastiskt väder, solen skiner och det är fortfarande varmt ute. Jag älskar hösten så jag längtar lite tills det slår om men jag ska inte förneka att de plusgraderna som vi fortfarande har inte är härliga.

Jag bjuder på en smakbit från Akademimorden av Martin Olczak som jag började på igår kväll. Smakbiten är från sidan, 77:

Claudia fick igenom lässalongen, noga med var hon satte fötterna på den handknutna sidenmattan. Kropparna var borta, förflyttade till CMIV-avdelningen på Linköpings Universitetssjukhus för att genomgå virtuell likbesiktning, men på mattan och golvet hade de efterlämnat tydliga spår av vad som skett. Med varsamma kliv gick hon runt de roströda blodfläckarna och stannade vid karmfåtöljen, betraktade den grånade mannen som satt hukad vid dess sida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.