tisdag 27 augusti 2013

Bubble av Anders de la Motte

Titel: Bubble
Författare: Abders de la Mottte
Förlag: Pocketförlaget
ISBN: 978--91-87319-29-7
Språk: Svenska
Antal sidor: 424
Finns hos: Adlibris / Bokus / Bokia

******************************************************************************************************************
Handling: Sex månader har gått och HP har fått ett uppdrag, ett sista uppdrag på mer än ett sätt. Under tiden gör Rebecca karriär inom PayTags växande IT-imperium.

Medan Stockholm ännu en gång rustar för prinsessbröllop hamnar syskonen allt mer på kollisionskurs och det blir svårare än någonsin att skilja vän från fiende. Om nu inte fienden är en vän? En nära vän

Små eller stora har alla typer av bubblor en sak gemensamt. Förr eller senare kommer de allihop att spricka. 
~Goodreads.com~
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kommentarer: [bubble] är den tredje och sista delen i serien om HP och Rebecca. Jag gillade både Geim och Buzz så jag ville givetvis läsa den sista delen i denna trilogi.

Jag tyckte inte att denna var lika bra som de första två. Tyckte nästan att den var lite för lång, den hade inte behöv vara på 424 sidor. Slutet tyckte jag också var lite väl rörigt.

En grej som jag störde mig på. Det är ett hotell som beskrivs i boken, jag råkar jobba på det hotellet. Störde mig på att författaren listar ett rums nummer som inte finns samt att han skriver att det spelas ABBA musik i hissarna, det stämmer inte heller då vi inte har någon musik i lobbyhissarna. Det är egentligen jättetöntigt att störa sig på detta, detta är ingenting som läsaren känner till, nu råkar ju jag göra det för att jag jobbar där. Och denna bok är ju fiktion så författaren har kanske tolkat fritt.

Men allt som allt så är detta en okej bok, det är en blandning av trovärdiga karaktärer samt en modern handling. För att få den bästa läsupplevelsen tycker jag att man bör läsa hela serien för annars kan denna bok komma att kännas något rörig. 
  
Betyg: 3 av 3.  

Delar i serien: 
1. Geim
2. Buzz

2 kommentarer:

  1. Åh vad häftigt att jobba på ett hotell där delar av handlingen utspelar sig!! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är det :) alltid roligt, mitt jobb har figurerat i en del böcker. Det är roligt när man läser en bok och kan miljön och vet precis hur det ser ut :) Har varit med i en och annan svensk film med :)

      Radera

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.