onsdag 31 juli 2013

Sammanfattning: Juli


Läst i juli 2013:
68. A tale of two cites av Charles Dickens
67. Sommaren jag blev vacker av Jenny Han
66. Himlens fånge av Carlos Ruiz Zafón 
65. The Casebook of Sherlock Holmes av Sir Arthur Conan Doyle (ej med på bilden)
64. Kretsen (The raven cycle #1) av Maggie Stiefvater 
63. A Clash of Kings (A Song of Ice and Fire #2) av George R.R Martin 
62. His last bow (Sherlock Holmes) av Sir Arthur Conan Doyle (ej med på bilden)
61. Släkte av Håkan Östlundh 
60. Nattfjärilen (Taskill witches #1) av Saskia Walker 
59. Falla sönder (Shatter me #1,5) av Tahereh Mafi 
58. Nya kontakter av Sophie Kinsella 
57. Alice i zombielandet (White rabbit chronicles #1) av Gena Showalter 

Totalt lästa böcker: 11 st
Antal böcker lästa på engelska: 4 st
Antal böcker lästa på svenska: 7 st 

Bästa boken var: Himlens fånge, utan tvekan. Men även A Clas of Kings och Nya kontakter. 

Sämsta boken var: A tale of two cities, var tyvärr för seg för min smak.  

Böcker jag gav upp: Ingen

Sammanfattning av månaden: Överlag så är jag nöjd med månaden. Har läst en hel del bra böcker. Glatt överraskad av Alice i zombielandet som jag tyckte mycket om. Nöjd att jag hann läsa andra delen i A Song of Ice and Fire serien.

Planerar att läsa i augusti: Har börjat på tredje boken i A Song of Ice and Fire serien tegelstenen A Storm of Swords. Ska äntligen ta tag i Jonas Gardell Torka aldrig tårar serie, har fått hem bok nr 3 som recensionsexemplar och igår kom de första två i serien i brevlådan.

12 kommentarer:

  1. Ganska många du hunnit med. Finns några där som jag skall läsa framöver.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är väldigt nöjd med månaden :)

      Radera
  2. Oj, du har legat i! :)
    Av dessa har jag läst Nya kontakter och Nattfjärilen. Ska verkligen försöka läsa något av Carlos Ruiz Zafón!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jag är själv imponerad att jag hunnit med så pass många :)

      Radera
  3. Vad många du hunnit med :) Där i högen finns några som jag tänkt läsa :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är riktigt nöjd :) Semester en vecka och 25% sjukskrivning ger tid för läsning :)

      Radera
  4. Häftigt inlägg med att du visar böckerna i bild i månadsrapporten!
    Får jag länka till dig?
    Ha en trevlig kväll!
    Kram Cissi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla :) Självklart får du länka mig. Trevlig helg till dig. Kram

      Radera
  5. Ska nog börja med månadsrapporter. Kul att själv se hur många man har läst och vilka. Himlens fånge tyckte jag också om:).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tycker jag :) ger en överblick i slutet av varje månad :) Ja Himlens fånge tycker jag verkligen mycket om :)

      Radera
  6. Trevlig hög :)
    Visst har du läst Divergent och Insurgent? Kan man läsa de i Oordning eller? Fick Insurgent som rec.ex och har inte läst Divergent men skulle få den som recex i höst.... :/

    SvaraRadera
  7. Jo det är samma förlag men Divergent ges ut i pocket nu i september...och då skulle insurgent komma ut i slutet på september men blev tidigare lagd. Så nu får man vänta eller kanske kolla med biblioteketet även om jag typ aldrig varit dit :P *haha* Men det var ett riktigt bra förslag!! :) Eller så får jag helt enkelt vänta lite med att läsa...

    SvaraRadera

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.