onsdag 2 januari 2013

Utmaningar/Mål 2013

Nyårslöften är inte något som jag brukar ge, det har aldrig riktigt varit min grej. Men en läs utmaning tänkte jag i alla fall ha. Jag har en hel del olästa böcker i min bokhylla, jag räknade dem i går och det är 46 st. Inte så jätte många men tillräckligt många ändå som står olästa måste jag säga.
Jag måste dock få poängtera att mitt mål inte är att läsa klart alla dessa under 2013. Varför undrar ni kanske då det inte borde vara något problem, jag läste 50 böcker förra året. Men skälet till detta är att många utav dem är väldigt långa. Jag har väldigt många böcker som anses som klassiker och de är på ca 800-1300 sidor vardera, säkert 30 utav dessa böcker är på så många sidor. Jag har inga problem med att läsa tjocka böcker men att tro att jag ska klara av alla dessa på ett år är lite väl optimistiskt. Men ett mål är att minska denna hög något.

Dessa böcker står just nu olästa i min bokhylla:

* A tale of two cities av Charles Dickens
* Angeology av Danielle Trussoni
* Anna Karenina av Leo Tolstoy
* Berättelsen om Pi av Yann Martel
* Bleak house av Charles Dickens
* Complete works of William Shakespeare
* Crime and punishment av Fyodor Dostoyevsky
* David Copperfield av Charles Dickens
* Den svarta dahlian av James Ellroy
* Du sköna nya värld av Aldous Huxley
* Dödgrävarens dotter av Joyce Carol Oates
* Emma av Jane Austen
* Far from the madding crowd av Thomas Hardy
* Förnuft och känsla av Jane Austen
* Gone with the wind av Margaret Mitchell
* Great expectations av Charles Dickens
* Jane Eyre av Charlotte Brontë
* Jude the obscure av Thomas Hardy
* Juryn av John Grisham
* Kejsaren - Kungarnas död av Conn Iggulden
* Kejsaren - Roms portar av Conn Iggulden
* Les Miserables av Victor Hugo
* Little women av Louisa May Alcott
* Lolita av Vladimir Nabokov
* Madame Bovary av Gustave Flaubert
* Middlemarch av George Eliott
* Moby Dick av Herman Melville
* Nineteen Eighty Four av George Orwell
* Persuasion av Jane Austen
* Pride and prejudice av Jane Austen
* På väg av Jack Kerouac
* Swallows and amazons av Arthur Ransome
* Tess of the d´Ubervilles av Thomas Hardy
* The brighest star in the sky av Marian Keys
* The host av Stephenie Meyer
* The secret history av Donna Tartt
* The three musketeers av Alexandre Dumas
* The woman in white av Wilkie Collins
* Vanity Fair av William Makepeace Thackeray
* War and peace av Leo Tolstoy
* Wuthering Heights av Emily Brontë
* Älskade syster av Joyce Carol Oates

Sedan står även dessa 3 som jag har räknat in i dessa 46 böcker:
* New Moon
* Eclipse 
* Breaking Dawn 

Just nu håller jag på att läsa Twilight. Jag har omläsning av dessa böcker då jag fick dem av en vän i the white edition/cover.
Så min utmaning är även att läsa om Twilight sagan.

Omläsning Twilight-Sagan
* Twilight
* New Moon
* Eclipse
* Breaking Dawn 

Läsa The complete stories of Sherlock Holmes av Sir Arthur Conan Doyle

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.