söndag 6 januari 2013

The sign of four (Sherlock Holmes #2) av Sir Arthur Conan Doyle

Läste igår ut den andra boken om Sherlock Holmes.

Titel: The sign of four (Sherlock Holmes #2)
Författare: Sir Arthur Conan Doyle
Språk: Engelska
Antal sidor: 77 

******************************************************************************************************************
Handling:
Yellow fog is swirling through the streets of London, and Sherlock Holmes himself is sitting in a cocaine-induced haze until the arrival of a distressed and beautiful young lady forces the great detective into action. Each year following the strange disappearance of her father, Miss Morstan has received a present of a rare and lustrous pearl. Now, on the day she is summoned to meet her anonymous benefactor, she consults Holmes and Watson.
~Goodreads.com 

Jag tycker:
Jag var inte så jätteimponerad av den första Sherlock Holmes boken. Men denna var faktiskt bättre, så jag hoppas verkligen att de andra är bra de med. Denna var intressantare och spännande. Alla böcker är det Dr Watson som berättar och det gillar jag. I varje bok om Sherlock Holmes får man en hel del bakgrundsfakta om saker och ting. Först tyckte väl jag att det var lite sådär, men efter ett tag så gillar jag det. Man får utförlig information om varför saker är som det är.

Denna bok gav jag 3 av 5.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.