måndag 13 juli 2020

Ilkas arv av Sara Blaedel

Titel: Ilkas arv
Författare: Sara Blaedel
Förlag: Bokförlaget Polaris
ISBN: 978-91-7795-232-9
Serie: Ilka Jensen #2
Antal sidor: 401
Finns hos: Adlibris / Bokus

Recensionsexemplar från: Bokförlaget Polaris, stort tack!

Handling: Ilka är kvar i den amerikanska byn Racine Wisconsin dit hon rest för att reda ut arvet efter sin pappa. Fadern lämnade familjen för 33 år sedan och nu vill hon ta reda på varför han försvann. Och varför han aldrig hörde av sig. men det är inte så lätt att ta reda på. 

Begravningsbyrån är konkursmässig, den nya familjen i USA vill inte veta av henne och ingen vill besvara Ilkas alla frågor. Hon är beredd att ge upp och resa hem till Danmark. Men så hittar hon ett brev som antyder att pappan var utsatt för utpressning. Hon börjar gräva i det och steg för steg kommer sanningen fram. En sanning som är en annan och mycket mer fruktansvärd än vad Ilka någonsin kunnat föreställa sig. 
 
Kommentar: Gillade verkligen första delen i den här serien, såg fram emot att läsa fortsättningen. Det är en bok fylld av action, mord, spänning romans och en bra dos av sex. Det händer i stort sett något på varje sida. Man kastas från den ena intrigen till den andra. Rappt språk, lättläst. Intressant att läsa om det lilla samhället Racine som Ilka hamnar i.

Pappans familj har jag inte så mycket till överst för, det är i min mening kalla individer men samtidigt intressanta att läsa om. Ilka är lätt att tycka om även om jag inte alltid förstår hennes val och tankar. Hon försöker verkligen lära känna pappans andra familj.

Vilken cliffhanger denna bok slutade med då, värsta twisten. Svaret hur det slutar får vi i oktober, längtar!

Betyg: 3 av 5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.