lördag 3 november 2018

Helgfrågan v. 44

Veckans helgfråga hos Mia lyder: Firar ni Halloween?
Jag firar inte Halloween. Fattar seriöst inte poängen, jag undrar när denna jippo till "högtid" från USA smög sig in i Sverige. Jag måste ha missat totalt att detta är något vi ska "fira". Ursäkta att jag låter så cynisk men förstår inte poängen och varför vi ska apa efter USA så mycket. Är nästa steg att börja "fira" thanksgiving? 

Bonusfråga: Gillar du läsa skräckböcker?
Detta är ingen genre jag dras åt, är för lättskrämd. Samma med att se skräckfilmer, det är ingen jag ser. Men visst jag är öppen för förslag när det kommer till skräckböcker. Har inte läst så mycket skräck men en och annan bok har det blivit. 

4 kommentarer:

  1. Förstår inte heller grejen med Halloween!

    SvaraRadera
  2. Jag har lättare för att läsa skräck, än att se det på film.

    SvaraRadera
  3. vi har amerikanska släktingar och vänner, kanske kungahuset också påverkar för amerikanskt blod där också ❤️

    SvaraRadera
  4. Barnen tycker det är lite skojigt i alla fall.

    SvaraRadera

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.