lördag 15 september 2018

The Titans Curse av Rick Riordan

Titel: The titans curse
Författare: Rick Riordan
Förlag: Disney Hyperion Books
ISBN: 978-14-2310-148-2
Serie: Percy Jackson and the Olympians #3
Språk: Engelska
Antal sidor: 312
Finns hos: Adlibris / Bokus
*********************************************************************************
Handling: When Percy Jackson receives an urgent distress call from his friend Grover, he immediately prepares for battle. He knows he´ll need his powerful demigod allies at his side, his trusty bronze sword Riptide and a ride from his mom. 

The demigods race to the rescue to find that Grover has made an important discovery, two new powerful half-bloods, whose parentage is unknown. But that´s not all that awaits them. The Titan lord, Kronos, has set up a devious trap, and the young heroes have just fallen prey. 

(Goodreads.com)  
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kommentarer: Har äntligen läst tredje delen i denna serie, tycker så mycket om Rick Riordans bok. Bok nr 2 i denna serie var jag inte så jätteförtjust i, inte så att den var dålig men kände den var något seg. Men det kompenserar denna bok för här blir det åka av på en gång. Riordan tar oss direkt in i äventyret från första sidan och jag älskar det. Riktigt smidigt låter han oss veta bakgrunden till att det stormar lite på Olympen denna gång.

Det jag älskar allra bäst med denna serie är att det är att Riordan är så himla påhittig, det är händelserikt hela tiden. Det är action nästan från början till slut och händer saker hela tiden utan att det blir för tröttsamt att läsa om det.

Jag älskar ju Grekisk mytologi, kan dock uppleva att det ibland blir lite för många gudar att hålla reda på. Men för det mesta sköter Riordan det snyggt så det till slut klickar vilken som är vilken.

Betyg: 4 av 5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.