torsdag 27 september 2018

Julia och Jack av Anna Lönnqvist

Titel: Julia och Jack 
Författare: Anna Lönnqvist
Förlag: Louise Bäckelin Förlag
ISBN: 978-91-7799-002-4 
Språk: Svenska
Antal sidor: 331
Finns hos: Adlibris / Bokus
*************************************************************************************************************
Handling: Allt började med den där weekenden i New York. Äntligen ska Julia få tid tillsammans med sin stora kärlek, som hon annars bara träffar under stulna ögonblick i sin lägenhet. Men när de stöter ihop med Julias expojkvän Jack blir inget som planerat. Av bara farten ger Julia sken av att hon och Richard lever ett helt annat liv än de gör. Det som de en dag ska leva. Något som får större konsekvenser än hon kan ana. 

Samtidigt får Julias syster ett brev vars innehåll hon inte tänker avslöja för någon, allra minst Julia. Men när Julia gör en besynnerlig upptäckt blir det allt svårare för hennes syster att håla tyst om den familjehemlighet som riskerar att förstöra allt. 

Julia inser i sin tur att hon inte längre kan ducka för de stora frågorna. Vill hon verkligen ha den framtid hon trott? Finns det några känslor kvar mellan henne och Jack? Och vem var det egentligen som krossade vems hjärta den där gången?

(Goodreads.com) 
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kommentarer: Den här dök upp här hemma som spontanpost från förlaget, det är alltid trevligt och ett sätt att hitta nya författare att läsa. Jag har inte läst författarens tidigare böcker klart sugen att göra det efter att ha läst denna.

Det här är en perfekt bok att läsa när man vill koppla bort lite från alla måsten och alla deckare jag läser. Jag dras med Julia och hennes liv, jag känner med henne vissa gånger och vissa gånger vill jag bara skrika och ruska om henne. Jag har inte mycket till överst för folk som är otrogna i sina förhållanden så där förlorade de mig.

Visst känns boken ibland för förutsägbar men det gör inget för det är en mysig och varm bok om svek, kärlek, hur man kan missförstå en situation och hur de missförstånden kan påverka relationer och hur vi uppfattar saker.

Betyg: 3 av 5

Denna bok var ett recensionsexemplar från Louise Bäckelin Förlag, tack för den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.