lördag 18 augusti 2018

Tio snabba augustifrågor

Hittade denna hos Johanna som hon satt ihop. Kul, hon sätter ofta ihop roliga enkäter och frågor. Precis som Johanna så längtar jag efter hösten, det är min favoritårstid. September och oktober är mina favoritmånader, älskar när det är ca 14 grader, lite sol men det är krispigt och man kan gå i tjocktröja fortfarande behöver inte klä på sig en massa än, tända en massa ljus och dricka massa gott te.


Nya höstböcker eller hyllvärmare? 
Nog borde jag verkligen ta tag i mina hyllvärmare för de är många. Jag försöker blanda nya böcker och hyllvärmare.

Kräftor eller surströmming? 
Inget utav det, äter inte skaldjur och surströmming blääää.

Läsplatta eller fysisk bok?
Jag har inte riktigt kommit dit än att jag skaffat läsplatta så fysiska böcker. Jag vill känna på boken och bläddra i den. Visst är det bra med läsplatta men jag föredrar fysisk bok. Om jag läser en riktigt tjock bok kan det hända att jag lånar den som e-bok till min Ipad, kan bli jobbigt att hålla en allt för tjock bok.

Svenska författare eller utländska? 
Både och, men jag läser nog mest svenska författare.

Bullet journal eller vanlig kalender? 
Jag skulle så gärna vilja pyssla med en bullet journal, så kreativt och roligt. Försökte mig faktist på det förra året men det rann ut i sanden helt enkelt så jag använder mig av kalendern på mobilen samt i outlock som är kopplad till min jobbmail.

Crimetime Göteborg eller bara Bokmässan?
Jag vill så gärna åka till Bokmässa, har planerat att göra det i flera år men kommer inte iväg år efter år pga mina panikattacker i stora folkmassor. Men en dag hoppas jag få komma iväg.

I soffan: Netflix eller vanlig TV?
Jag sa faktiskt upp alla mina tv-kanaler för ett par år sedan så jag kör med Netflix och HBO. Blir även en del på SVT Play.

Deckare eller feelgood? 
Både och, jag älskar ju mina deckare men även feelgood. Jag läser en hel del feelgood på sommaren, det är liksom väldigt passande på något sätt just på sommaren. Men jag varierar min läsning väldigt mycket.

Äppelkaka eller blåbärspaj?
Jag är inte så mycket för bullar och kakor, men äppelpaj om jag måste välja.

Nytt från bokaktuella Stephen King eller Bengt Ohlsson?
Har inte läst så mycket King än men jag väljer honom.

4 kommentarer:

  1. Står också över kräftor och surströmming, är vegetarian ;)

    SvaraRadera
  2. Hoppar också surströmming och kräftor, är vegetarian. Har problem med att kommentera på blogspot idag men försöker igen. / Bokdamen

    SvaraRadera
  3. Bokmässan är tuff om man inte klarar folksamlingar, men torsdag och fredag brukar vara ganska okej :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Får se om jag vågar nästa år :)

      Radera

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.