lördag 23 juni 2018

6 månaders avstämning


Hoppas ni hade en fin midsommar igår :)

Snart har halva året gått så jag tänkte ta en liten titt på hur jag ligger till med min läsning och mina mål.

Jag har inte satt upp så många mål eller är med i många utmaningar för jag har märkt att det bromsar min läsning. Och det ska ju vara kul att läsa och inget måste. Sedan är jag ju ingen person som planerar min läsning månad för månad, utan jag läser det jag känner mig sugen på för stunden.

Men vi tar en liten titt på hur januari till juni har gått. Jag har satt upp 100 böcker som mål även i år. Och jag är halvvägs där, har läst 50 böcker hittills, ligger 3 böcker före planeringen enligt Goodreads. Så det känns ju som att jag kommer att klara av detta mål.

Sedan den andra och sista utmaningen som jag har satt upp för mig själv är Boktolvan. Här har det inte gått så jättebra kanske, av 12 böcker har jag läst 5. Så jag borde verkligen se till att läsa 1 bok i månaden för att kunna fullborda denna utmaning.

Hur går det för er?

4 kommentarer:

  1. Bra jobbat! Själv ligger jag efter schemat mycket på grund av att mina gamla sjuka föräldrar behöver min hjälp och sällskap ganska mycket numera.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :) Usch då hoppas dina föräldrar mår bra snart.

      Radera
  2. Flitig läsare :) jag ligger på 33 böcker av 50 som är målet, helt okej det. Jag brukar inte vara med på utmaningar och sånt, enda jag är med i i år är Hyllvärmare 2018 eftersom jag behövde rota lite hyllan och inspirera mig att läsa några som stått och dammat ;) Läser alltid det jag känner för i stunden, tycker också att det bromsar upp mig på något vis om jag är med i utmaningar. Man får inte bli stressad över läsande eller jämföra sig med andra :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :) jag prioriterar läsning framför tv:tittande :) Håller med dig ang att läsa det man är sugen på för stunden, jag tappar också lätt lusten att läsa om jag är med på för många utmaningar.

      Radera

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.