måndag 20 november 2017

Film: Zootropolis

Titel: Zootropolis
Originaltitel: Zootopia 
Premiär: 24 februari 2016 (Sverige) 
Längd: 1 h 48 min
Skådespelare: Ginnifer Goodwin, Jason Bateman, Idris Elba, Jenny Slate, Bonnie Hunt, J.K Simmons, Octavia Spencer, Shakira, Katie Lowes, Kristen Bell
Genre: Animation ┃Adventure ┃Comedy
Betyg på IMDb: 8,0
Länk till IMDb

Handling: "Den moderna däggdjursmetropolen Zootropolis är en stad som inte liknad någon annan. En smältdegel där världens djur, från den största elefanten till den minsta näbbmusen, lever tillsammans i stadsdelar som eleganta Sahara Square och kyliga Tundratown. Men när den alltid lika positiva poliskonstapeln Judy Hopps anländer till Zootropolis, upptäcker hon att det inte är så lätt att vara den första kaninen bland de stora och tuffa djuren i stadens polisstyrka. Fast besluten att bevisa vad hon går för bestämmer hon sig för att knäcka ett knepigt fall, trots att hon måste jobba med den snabbpratande och luriga räven Nick Wilde för att läsa mysteriet."

Kommentarer: Ni vet ibland vill man se något lättsmält och roligt, det är precis vad detta är. Jag och syster hade filmkväll hos mig för ett tag sedan och tog äntligen tag i att se denna underbara film från Disney. Detta är en fantastisk familjefilm som kan ses av stora som små.

Denna typ av film som kommer från Disney, Pixar etc tycker jag om att se på originalspråket engelska. Inget ont om de som gör svenska rösterna men det blir liksom aldrig lika bra, vissa skämt går liksom inte att översätta korrekt. Så givetvis såg vi denna på engelska, jag älskade rösterna, älskade i stort sett varenda en som gjorde rösterna till dessa karaktärer. Disney har verkligen lyckats med att casta rösterna.

Filmen innehåller ett par referenser och detaljer från andra filmer. Tex Gudfadern, jisses som jag och syster skrattade åt detta, var givetvis gjort med glimten i ögat. För den mindre finns referenser till Frost.

Zootropolis är inte bara en rolig film, den har även ett viktigt budskap som berör. Den har ett budskap om tolerans och vänskap, om allas lika värde, att våga drömma, det är inte vad du är eller var du kommer ifrån utan vem du är och vad du gör.

En fantastisk film att rekommendera.

10 kommentarer:

  1. Jag har sett den flera gånger😊👍🏻

    SvaraRadera
  2. Den var så bra! Jag skrattade flera gånger :D

    SvaraRadera
  3. Här spelas den minst en gång i veckan, jag och mitt yngsta barn älskar den!! :)

    SvaraRadera
  4. Jag och min pojkvän älskar den här filmen hahhahah! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så himla mysigt :) och man blir aldrig för gammal för Disney :)

      Radera

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.