måndag 25 september 2017

TV-serie: Narcos: Säsong 3

Titel: Narcos: Säsong 3 
Premiär: 1 september 2017 
Längd: ca 55 min per avsnitt
Antal avsnitt: 10 
Skådespelare: Pedro Pascal, Alberto Ammann, Damián Alcázar, Francisco Denis, Matias Varela, Arturo Castro, Andrea Londo, Taliana Vargas, Mic
Genre: Biography ┃Crime ┃Drama
Sett på: Netflix
Betyg på IMDb: 8,9
Länk till IMDb

Handling: "Först fick de kokainet. Sedan pengarna. Nu vill de colombianska kartellerna ha makten - och då blir det krig."

Kommentarer: Det här är serie som jag tokgillar. När jag hade sett klart andra säsongen var jag lite skeptisk om jag faktiskt skulle fortsätta titta på den, för ja pga det som hände huvudpersonen. Tänkte för mig själv att hur skulle de ro inte bara en utan två säsongen i hamn, direkt efter att säsong 2 hade sänts förnyade de två säsonger till. Men sen när tredje säsongen släpptes på Netflix tänkte jag att jag skulle ge den en chans. Så glad jag är att jag gjorde det för jag vågar tom påstå att det här är den bästa säsongen.

Säsong tre tar vid precis där säsong två tar slut. Pablo Escobar är död och framförallt i USA firas hans död för fullt. Men bara för att Escobar är död betyder det inte att kokainet inte flödar, för en ny drogkartell har nämligen tagit över, Calikartellen med fyra gudfäder, bröderna Gilberto och Miguel, Pacho och Chepe. Escobar må vara borta men den nya kartellen är inte att leka med, de är beredda att gå hur långt som helst, de mutar från den minsta politikern till den högsta för att få vad de vill. Man borde liksom inte heja på dem som tittare men man kan inte låta bli att heja på dem i hemlighet.

Pedro Pascal är tillbaka som DEA-agenten Javier Pena, i denna säsong i huvudrollen. Efter lite semester hemma i Texas är han tillbaka i Colombia för att sätta stopp för denna organisation. Han passar perfekt i denna roll.
Ett annat känt ansikte i en av de större rollerna är svenske Matias Varela som man bla kunde se i Snabba Cash filmerna. Återigen får han spela en man vid namn Jorge, och han gör det med bravur. Detta måste vara hans livs roll och den bästa rollprestationen han gjort såhär långt. Han spelar den ofrivillige gangstern Jorge, Calikartellens säkerhetsansvariga. En familjeman som gärna vill byta bana, men det är inte så enkelt såklart.

Riktigt positivt överraskad över denna säsong som sagt så jag längtar verkligen till den fjärde säsongen som kommer ta oss till Mexiko.



2 kommentarer:

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.