onsdag 27 september 2017

Efter Emma av Anna E. Wahlgren

Titel: Efter Emma 
Författare: Anna E. Wahlgren
Förlag: Bokfabriken
ISBN: 978-91-7629-582-3 
Språk: Svenska
Antal sidor: 271
Finns hos: Adlibris / Bokus

***************************************************************************************************************************
Handling: Vem vet dina mörkaste hemligheter? 

Emma är vännen som Sara aldrig kunnat släppa. Där vid sandlådan på gården hade en säregen vänskap sin början. Där och då bestämde de sig för varandra. 

Efter att Sara förlorade sin mamma behövde hon fly Gävle. Komma bort. Men trots flytten till Göteborg har hon och Emma lyckats hålla kontakten. Meddelanden, breven och paketen från Emma har kommit regelbundet. Och så plötsligt ingenting. Ingenting alls. Tystnaden kan betyda precis vad som helst och Sara fruktar det värsta. 

Sara måste börja sökandet där allting en gång började och återvände motvilligt till Gävle och föräldrahemmet. Emma har alltid gillat Saras pappa. Han kanske vet var Emma är. 

(Goodreads.com)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kommentarer: Det här var en överrasknings om hittade hem till mig. Jag ska vara ärlig det här var inte en författare som jag kände igen. Hennes debutbok "I skuggan av henne" verkar populär så den får jag se till att läsa med.

"Efter Emma" var först inte vad jag trodde när jag började läsa den, det var bättre än vad jag tänkte mig så det var verkligen en positiv överraskning. Detta är en psykologisk roman, man anar efter ett par sidor att det verkligen inte var så som det först verkar. Sakta men säkert nystas det upp vilka hemligheter karaktärerna bär på, här snackar vi en vän som utsätter den andra för psykisk terror.

Jag upplevde den ibland lite seg fast man sakta får reda på hur det ligger till. Vi får läsa Saras perspektiv i nutid och Emmas i dåtid för att sedan i slutet mötas i nutid. Författaren väver ihop allt snyggt och det är otroligt spännande. Jag känner ett obehag allt eftersom allt avslöjas eftersom karaktären utsetts för ett psykologisk spel.

Klart en författare jag är intresserad att läsa mer av.

Betyg: 3 av 5

Denna bok var ett recensionsexemplar från Bokfabriken, tack för den.

1 kommentar:

  1. Det här verkar vara en bok i min smak, tack för tipset! :)

    SvaraRadera

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.