måndag 6 februari 2017

TV-serie: Gilmore Girls - Säsong 7

Titel: Gilmore Girls - Säsong 7
Premiär: 26 september 2006
Längd: ca 44 min per avsnitt
Antal avsnitt: 22
Skådespelare: Lauren Graham, Alexis Bledel, Keiko Agena, Scott Patterson, Kelly Bishop, Edward Herrmann, Melissa McCarthy, Yanic Truesdale, Sean Gunn, Matt Czunchry
Genre: Comedy | Drama 
Betyg på IMDb: 8,1

Handling: "Efter mer än 20 år som ensamstående mamma, efter en rad av inte-riktigt-han-med-stort-H, efter att ha köpt den perfekta bröllopsklänningen och haft den hängande i garderoben hur länge som helst så...gifter sig äntligen Lorelai. Ja, men med vem? Häng med från Stars Hollow via New York till Paris, från Lorelais bröllop via Lanes vänta-barn-kalas till Rorys studentexamen."

Kommentarer: Äntligen är jag klar med alla 7 säsonger av Gilmore Girls. Detta har verkligen varit ett maratonprojekt ett sedan i slutet av november men otroligt roligt har det varit att vara tillbaka tillbaka Stars Hollow och alla karaktärer. Som jag skrivit tidigare så är det en sådan mysig serie. 

Det nästan märks att man inte riktigt visste att det här var sista säsongen. Inte för att mycket lämnades oklart och visste de hade an stor avskedsfest för Rory, men sista avsnittet kändes inte riktigt som ett sista avsnitt. 

Av alla Rorys pojkvänner så är Logan min favorit. Tycker att han är den som har varit bäst för henne även om deras relation också hade sina motgångar. Det vore konstigt om deras förhållande skulle ha varit helt fritt från drama och problem men av alla hennes pojkvänner är det han som har älskat henne mest, stöttat henne mest. Frieriet var kanske inte det mest genomtänkta, bara för att hon sa nej betyder det inte att hon inte älskade honom hon var helt enkelt inte redo att gifta sig.

Jag har haft en hat/kärlek till Christopher, fattar inte att Lorelai gick med på att gifta sig med honom. Märktes klart och tydligt att han inte var den rätta och att hon inte var redo mer att han pushade henne. 

Eftersom jag verkligen tittat intensivt på den här serien den senaste tiden ska jag ta en liten paus på någon vecka eller några veckor innan jag ger mig på Gilmore Girls: A year in the life. Känner mig lite mätt på dem nu faktisk men kommer så klart se även dessa fyra avsnitt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.