söndag 15 januari 2017

Fantastic beasts and where to find them av J.K Rowling

Titel: Fantastic beasts and where to find them
Författare: J.K Rowling
Förlag: Little Brown Book Group
ISBN: 978-1-4087-0898-9
Språk: Engelska
Antal sidor: 294
Finns hos: Adlibris / Bokus 

************************************************************************************************************************************
Handling: When Magizoolist Newt Scamander arrives in New York, he intends his stay to be just a brief stopover. However, when his magical case is misplaced and some of Newt´s fantastic beasts escape, it spells trouble for everyone...

Fantastic Beasts and Where to Find Them marks the screenwriting debut of J.K Rowling. 
~Goodreads.com~
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kommentarer: Det här är filmmanuset som J.K Rowling har skrivit till filmen med samma namn.

Det är en tunn och liten bok med väldigt mycket mellanrum mellan raderna och sidorna, man läser ut den på nån timme.

Jag har inte så väldigt mycket att säga om den här boken. Jag gillade den verkligen men jag tror och tycker att detta är en bok som läses bäst i samband med att man ser filmen. Detta känns mer som ett tillägg till filmen. Min recension om filmen hittar ni här.

Hur som havet detta är en väldigt fin bok som väcker de där Harry Potter känslorna och JK Rowlings fantastiska värld.

Betyg: 4 av 5.

Böcker jag läst av J.K Rowling:
Harry Potter and the Scorcerer´s Stone
Harry Potter and the Chamber of Secrets
Harry Potter and the Prisoner of Azkaban
Harry Potter and the Goblet of Fire
Harry Potter and the Order of the Phoenix
Harry Potter and the Half-Blood Prince
Harry Potter and the Deathly Hallows
Harry Potter and the Cursed Child

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.