onsdag 14 december 2016

Veckans bokbloggsfråga – Vecka 50

Veckans bokbloggsfråga lyderHar du hunnit börja fundera på det kommande året när det gäller din läsning och ditt bloggande? Kommer du att delta i några utmaningar, kommer du att fokusera på ett visst tema eller kommer du att göra några stora förändringar i ditt läsande / bloggande?

Jag har funderat lite på det kommande året och när det kommer till min blogg. Jag brukar inte ta mig ann för många utmaningar för då känns allt liksom som ett måste och jag blir stressad över att klara av mina utmaningar. Så till 2017 kommer jag faktiskt inte ha så många utmaningar. Det blir det vanliga ett mål på Goodredas, har ännu inte bestämt hur många böcker jag ska ha som mål där. De senaste åren har målet varit 100 böcker och det är ett mål jag har klarat av. Kanske att jag drar ner till 70-80 nästa år, får se. 

Jag har även de senaste åren varit med i Boktolvan, det brukar vara en utmaning som jag också klarar av och böcker som stått ett tag i bokhyllan brukar bli lästa. Jag har som krav att böckerna kommer från min egna bokhylla. Har sneglat lite på min bokhylla och trots att jag har ca 90 olästa böcker i min bokhylla så har jag faktiskt inte 12 st författare som jag inte läst tidigare. Så det blir nog så att jag skippar denna utmaning nästa år, vill liksom inte stressköpa böcker för en utmanings skull. 

Så det kommer nog inte ske så stora förändringar i denna blogg, jag ska koncentrera mig på att bara njuta av min läsning. Kommer väl försöka avsluta några serier eller läsa ikapp serier, men det är inget jag kommer göra någon utmaning av. 

Det jag däremot ska försöka bättra mig på, det är att lämna kommentarer i era bloggar. Jag har varit extremt dålig på det det senaste halvåret typ. Jag läser men det har inte blivit så att jag kommenterat, så det ska jag jobba på. 

2 kommentarer:

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.