fredag 24 juni 2016

Sommartaggen - en somrig tagg!

Först och främst Glad Midsommar till er :) 

Denna tagg har cirkulerat ett tag bland olika bokbloggar. Jag blev taggad av Ghadir, tack så mycket :)

1. Vilka 5 böcker bara MÅSTE hinnas läsas i sommar? 
Jag planerar faktiskt inte min läsning utan jag tar det ur bokhyllan som jag känner för och är sugen på just för stunden. Men jag burkar iallafall läsa lite lättsamma, feel-good böcker. Jag läser ju väldigt mycket deckare så på sommaren försöker jag läsa lite mindre av just den sorten även om det blir en och annan deckare.

2. Vilken bok är du egentligen inte så sugen på men känner att det är dags att ta tag i? 
Jag vill faktiskt läsa alla böcker som jag har i min olästa hylla. The Secret History av Donna Tartt är med på årets boktolva, jag kan inte påstå att jag är supersugen på den. Men den ska läsas i år.

3. Var är bästa stället att läsa i sommar? 
I stort sett vartsomhelst bara inte utomhus. Jag är verkligen ingen sommarmänniska, alls. Gillar inte värme och sol, jag blir så dålig utav det och mår inte alls bra. Jag vet att jag låter helknäpp men jag LÄNGTAR till hösten, september och oktober är mina favoritmånader. Längtar till behaglig temperatur, får panik på allt över typ 16-15 plus grader, vet att jag låter helknäpp ;)

4. Handen på hjärtat, var tror du att du faktiskt kommer att läsa någonstans? 
I min soffa, badkaret och sängen, som alltid.

5. Vilken bok tror du kommer bli sommarens bästa? 
Se svar på fråga 1.

6. Vilken bok borde ALLA läsa i sommar? 
Om du ännu inte har läst Vindens skugga av Carlos Ruiz Zafón är det dags nu :)

7. Strand eller hängmatta? 
Inget utav dem, som sagt ingen sommarmänniska.

8. Deckare eller roman? 
Båda, går inte att bara välja ett utav dem.

9. Favoritgenre? 
Jag blandar min läsning väldigt mycket, läser deckare, fantasy, chick.-lit, klassiker osv osv.

10. Vad har du för planer i sommar?
Blir här hemma i Sverige. Har tre veckors semester sista veckan i juli och de två första i augusti. Att åka till varmare breddgrader går totalt bort för mig. Syster och jag har lite planer på skärgården. Det blir ett besök på ett par dagar ner till Skåne för att hälsa på min kusin som jag står nära. Hoppas vädret är bra så vi kan åka över till Köpenhamn, har aldrig varit där faktiskt. Varje gång jag är hos henne och vi planerar Köpenhamn så spöregnar det så då har vi lagt ner det. Annars tar jag dagarna som det kommer, kommer spendera den med syster som vanligt minus en vecka då hon är i Kroatien. Vi brukar alltid vara duktiga på att hitta på det ena med det andra. Och LÄSA ska jag göra.

11. Vad är bäst att äta på sommaren? 
Glass såklart. Och iskall vattenmelon.

12. Är du badkruka eller hoppar du i direkt? 
Eftersom jag inte gillar sommar och sol så ja vad ska man då kalla mig?

13. Tagga 3 eller 4 andra. 
Alla som vill :)

2 kommentarer:

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.