lördag 7 maj 2016

TV-serie: Homeland - Säsong 5

Titel: Homeland, Säsong 5
Premiär: 5 oktober 2015
Längd: ca 55 min per avsnitt
Skådespelare: Claire Danes, Mandy Patinkin, Rupert Friend, F. Murray Abraham, Sebastian Koch, Miranda Otto 
Genre: Action | Drama | Thriller | Mystery
Betyg på IMDb: 8,4
* Varning för spoilers* 

Handling: Carrie arbetar numera på ett privat säkerhetsföretag i Berlin och försöker börja om på nytt men upptäcker snart att hon inte kan fly det förflutna. Överrumplad av ett förräderi och utan Saul och Quinn vid sin sida måste hon avslöja en konspiration som hotar tusentals liv, även hennes eget. 

Kommentarer: WOW vilken säsong säger jag bara. Den här säsongen kompenserar verkligen fjärde som jag inte var så jätteförtjust i, den här var verkligen bra, riktigt suverän. Det är otroligt spännande nästan hela tiden, jag sitter som på nålar i stort sett hela tiden. I femte säsongen får vi återigen se en handling som är så dagsaktuell med vad som pågår i vår värld idag. Det är i hög grad aktuella händelser, det är helt galen vad manusförfattarna lyckas med. 

Min favoritkaraktär är Peter Quinn och jag kände att det var lite för lite Quinn i den här säsongen. I början av säsongen är han en mördarmaskin som avrättar terrorister och rekryterare. Efter ett tag sitter jag på helspänn med hjärtat galopperande för att jag är så orolig för honom. Slutet sliter mitt hjärta i bitar. Visst Carrie gjorde det enda rätta som dödar honom för han hade inte accepterat att leva med de stående men han hade fått om han hade vaknat upp. Så det mest barmhärtiga var att göra det hon gjorde, men jag är ändå ledsen för att vi inte kommer få återse honom mer. 

Sättet de hanterade den kvinnliga skurken var väl för orimlig. Hon har precis anklagats för att vara förrädare och spion men ändå släpps hon ut på fältet igen bara sådär. Men annars är detta som sagt en helt fantastisk säsong, jag längtar något oerhört till sjätte.

4 kommentarer:

  1. Jag sa ju det, femte säsongen är grym! Och jag reagerade på exakt samma saker som du.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här säsongen var verkligen grym.

      Radera
  2. Det här låter verkligen positivt! Jag och sambon såg nyligen fjärde säsongen och blev rätt besvikna. Men då verkar det finnas hopp för fortsättningen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här säsongen väger verkligen upp den fjärde. Jag blev också riktigt besviken på fjärde säsongen. Hoppas ni gillar 5:e :)

      Radera

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.