måndag 28 december 2015

Sammanfattning av läsåret 2015

Jag brukar alltid göra en sammanfattning av mitt läsår, så det har blivit dags att sammanfatta mitt 2015 då jag känner att jag inte kommer hinna med någon mer bok tills året är slut.

Läsa 100 böcker. Klart.
Första målet jag brukat sätta är en Goodreads utmaning. Precis som de senaste åren lägger jag 100 böcker. Det är liksom inte så noga för min del, det får inte bli en börda med denna utmaning det är bara kul att ha något att gå efter. Detta år blev det tom fler än 100 böcker, hela 115 st hamnade det på. Väldigt nöjd.

Betygen fördelades:
5: 8 st
4: 37 st
3: 60 st
2: 9 st
1: 1 st


Spänningsutmaningen. Klart
Mia hade en rolig utmanings om gick ut på att man varje månad skulle läsa en deckare eller thriller. Jätterolig utmaning då detta är en genre jag läser mycket av så det var egentligen ingen svårt utmaning att klara av. Böckerna som lästes till den utmaningen:

Januari: Journal 64 av Jussi Adler-Olsen
Februari: Garnethill av Denise Mina
Mars: Helgonet av Carin Gerhardsen
April: Stenhuggaren av Camilla Läckberg
Maj: Paradisoffer av Kristina Ohlsson
Juni: Davidsstjärnor av Kristina Ohlsson
Juli: Fågelmannen av Mo Hayder
Augusti: Hennes iskalla ögon av Carin Gerhardsen
September: Bränd himmel av Gilly MacMillan
Oktober: Behandlingen av Mo Hayder
November: Vila i frid av Sofie Sarenbrant 
December: Små svarta lögner av Sharon Bolton



Boktolvan. Klart
Detta är en utmaning jag haft sedan jag startade mig blogg. Också en kul utmaning och det är alltid trevligt att hitta nya författare att läsa. Jag har alltid som krav att böckerna ska komma från min egna bokhylla.

Camilla Läckberg - Isprinsessan


Omläsning av Harry Potter. Klart. 
Åh så underbart det var att få komma tillbaka till Rowlings underbara värld. Så kul att läsa om böckerna.



Jag är mycket nöjd med mitt läsår och de utmaningar som jag satt för mig själv och lyckades, inte för att utmaningarna var många men ändå. Hur gick det för er? Klarade ni era mål och utmaningar?

Mina mål och utmaningar för 2016 kommer jag presentera så småningom under veckan som jag sätter dem.

(Bilderna ovan är de böcker som jag läste detta år.)

6 kommentarer:

  1. Vad kul att du klarade av alla dina utmaningar! :)

    SvaraRadera
  2. Vilket härligt läsår! Det ska bli kul att ge sig på nya utmaningar :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är såååå nöjd :) Det ska verkligen bli kul med nya utmaningar för året :)

      Radera
  3. Wow vilket år du hade!! jag har nog misslyckas med alla mina utmaningar :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är väldigt, väldigt nöjd :) Men du har ju fått bebis så där försvinner ju en hel del tid om man säger :)

      Radera

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.