måndag 22 juni 2015

The scorch trials av James Dashner

Titel: The Scorch trails
Författare: James Dashner
Förlag: Delacorte Press 
ISBN: 978-03-3573-876-7 
Serie: The Maze Runner #2
Språk: Engelska
Antal sidor: 361
Finns hos: Adlibris / Bokus 

************************************************************************************************************************************
Handling: Solving the Maze was supposed to be the end. 

Thomas was sure that escape from the Maze would mean freedom for him and the Gladers. But WICKED isn´t done yet. Phase Two has just begun. The Scorch. 

There are no rules. There is no help. You either make it or you die. The Gladers have two weeks to cross throuhj the Scorch - the most burned-out section of the world. And WICKED has made sure to adjust the variables and stack odds agains them.

Friendships will be teasted. Loyalties will be broken. All bets are off. There are others now. Theor survival depends on the Gladers destruction and they´re determined to survive.  
~Goodreads.com~
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kommentarer: Jag tyckte så där om första delen i denna serie, jag gav den en 3:a när jag hade läst den.

Just när de trodde att de var i säkerhet kastas Thomas och hans vänner som lyckades fly från The Maze in i nästa experiment. Skillnaden denna gång är att de får veta att det är ett experiment som de är en del av, men de samt vi som läsare får fortfarande inte veta varför det genomförs.

Man kastas direkt in i handlingen, det händer saker precis hela tiden, den ena hemska och rå saken efter den andra. Man skulle kunna tyckas att det skulle vara spännande men av någon anledning finner jag det inte spännande. Det blev lite kaka på kaka i och med allt de blev utsatta för i föregående bok. Jag tyckte till en början att The Scorch Trials började riktigt bra men tyvärr så kände jag inte att den höll hela vägen utan jag blev mest uttråkad och tappade intresset.

Om jag hade tusen frågor efter att ha läst ut The Maze Runner så har jag ungefär lika många nu, det tillkommer ännu mera frågor som jag hoppas få svar på i nästa bok. Man får lära känna en del nya karaktärer i den här boken och jag tyckte att det var kul att det dök upp flera tjejer.

Jag gillade filmatiseringen av The Maze Runner så jag ser verkligen fram emot att se filmatiseringen av The Scorch Trials. 

Betyg: 3 av 5.

Böcker jag läst av James Dashner:
The Maze Runner

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.