söndag 29 mars 2015

En smakbit på söndag - Harry Potter and the Goblet of Fire

Ännu ett regnigt Stockholm. Idag blir det att umgås en stund med mamma och pappa, ska över dit senare för lunch. Denna söndag bjuder jag på en smakbit från Harry Potter and the Goblet of Fire. Jag håller ju på med  omläsning och nu är det inte många sidor kvar i boken. 
    
Smakbiten är från sidan, 636
:

Harry felt his feet slam into the ground; his injured leg gave way, and he fell forward; his hand let go of the Triwizard Cup at last. He raised his head.
“Where are we?” he said.
Cedric shook his head. He got up, pulled Harry to his feet, and they looked around. 

They had left the Hogwarts grounds completely; they had obviously traveled miles — perhaps hundreds of miles — for even the mountains surrounding the castle were gone. They were standing instead in a dark and overgrown graveyard; the black outline of a small church was visible beyond a large yew tree to their right. A hill rose above them to their left. Harry could just make out the outline of a fine old house on the hillside.

4 kommentarer:

  1. Regnar i Småland med! Hoppas du får en mysig söndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så himla trist med bara regn och regn. tack det samma :)

      Radera
  2. Jag måste verkligen ta och läsa hela serien om Harry Potter. Tack för påminnelsen. Trevlig söndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaaaaa gör det, så underbart att komma tillbaka till denna underbara värd :) Tack detsamma till dig :)

      Radera

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.