lördag 14 februari 2015

I mustache you some questions


Jag har blivit taggad av Lena på Lenas Godsaker, tack snälla :) Så här kommer mina svar.

Four name people call me (other than my real name):
- Zelly
- Seko (syster på Kroatiska och det är det min syster i stort sett alltid kallar mig)
- Zeljo (en liten förkortning av mitt namn)
- Sine (betyder son på Kroatiska och det är det min pappa kallar mig haha, det är faktiskt ett fint smeknamn men visst låter det lite konstigt för dem som förstår)

Four jobs I have had: 
- Konditoribiträde
- Posten
- NK
- Hotell (nuvarande arbete sedan många år tillbaka)

Four movies I would/have watched more than once:
- Trollkarlen från Oz
- Dirty Dancing
- The Notebook
- Blood Diamond

Four books I would recommend:
- Vindens skugga av Carlos Ruiz Zafón
- Flyga drake av Khaled Hosseini
- En man som heter Ove av Fredrik Backman
- Harry Potter böckerna av J.K Rowling

Four places I have lived:
- Zagreb
- Stockholm
-
-

Four places I have been:
- New York
- Dubrovnik
- Paris
- London

Four places I rather be right now:
Jag är faktiskt nöjd med att vara här i Stockholm men skulle gärna vilja besöka: 
- New York igen, älskar den staden
- Australien är ju en dröm att besöka
- Likaså Nya Zeeland
- Barcelona

Four of my favourite foods:
- Pappas Burek
- Cevapi
- Tacos
- Köttbullar, älskar köttbullar

Four Tv-shows I watch:
- Game of Thrones
- Sherlock
- House of Cards
- The Originals

Four thinks I look forward to this year:
- Bokrean :)
- Vår (fast inte för varmt, hatar värme)
- Höst (älskar hösten)
- Att mina nya bokhyllor ska komma

Four things I am always saying:
- Seriöst
- Typ
- På riktigt
- Hade hade hade

Four people I tag:
Känns som att det är så många som har gjort denna så jag taggar inte någon, de som vill göra den gör den :)

2 kommentarer:

  1. Roligt att du ville svara på frågorna och så kul att läsa dina svar.

    SvaraRadera

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.