söndag 19 oktober 2014

Nikkis dagbok #3 - Berättelser från ett (inte så) talangfull popstjärna

Titel: Nikkis dagbok #3 - Berättelser från ett (inte så) talangfull popstjärna
Författare: Rachel Renée Russell
Förlag: Modernista Tusen tack för recension exemplaret
ISBN: 978-91-7499-596-1 
Original titel: Dork diaries #3 - Tales from a not-so-talanted-pop star
Språk: Svenska
Antal sidor: 320
Finns hos: Adlibris / Bokus 

********************************************************************************************************************
Handling: Nikkis dagbok #3: Berättelser om en (inte så) talangfull popstjärnafår vi följa fjortonåriga Nikki Maxwell som i text och teckningar skildrar sitt dagliga liv med alla dess utmaningar. Hon skriver om sina vänner, förälskelser, om sin familj och om att lyckas eller inte lyckas bli popstjärna.
Nikkis dagbok är utformad som en dagbok och rikt illustrerad med teckningar och seriestrippar. 
 ~Modernista.se~
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kommentarer: Jag har sagt det förr och jag säger det igen jag är väl inte direkt i rätt målgrupp för denna serie men jag tycker absolut att man som vuxen kan tycka om den här boken. Den passar perfekt om man vill läsa något väldigt lättsamt och något som går väldigt snabbt att läsa, den här läser man ut på 1-2 timmar.

Så därför gillar jag dessa böcker, boken bjuder på en hel del skratt och den får mig att le. Det är en mysig och söt bok som ger dig underhållning. Seriestripparna är väldigt fina och roliga. Den här boken kan läsas av barn som vuxna.

Betyg: 3 av 5.

Böcker jag läst av Rachel Renée Russell:
Nikkis Dagbok #1
Nikkis Dagbok #2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.