söndag 31 augusti 2014

Sammanfattning: Augusti

Läst i augusti 2014:
69. Erövraren av Dan Buthler & Dag Öhrlund
68. Clockwork Princess av Cassandra Clare (The Infernal Devices #3)
67. Kaffe med rån av Catharina Ingelman-Sundberg
66. Jagad av Meg Cabot (Airhead #3)
65. Svarthuset av Peter May
64. I kroppen min: resan mot livets slut och alltings början av Kristian Gidlund 
63. Heja, heja av Marina Haag
62. En fantastisk upptäckt av Hugo Cabret av Brian Selznick

Totalt lästa böcker: 8 st
Antal böcker lästa på engelska: 1 st        
Antal böcker lästa på svenska: 7 st

Månadens bästa bok: Det får nog bli Clockwork Princess.     

Månadens besvikelse: Två soldater av Roslund & Hellström, jag läste ca 200 sidor och sedan gav jag upp på den boken. Kom ingenstans med den, gillade inte språket, handlingen, sättet den var skriven på.       

Nytt i bokhyllan: 10 st nya böcker blev det, tre st rec-ex som bestod av De odödligas hunger, Erövraren och Det krävs tusen vackra ord. de jag köpte själv var: The Maze Runner boxen (4 böcker), Heja heja, Analfabeten och Svarthuset.  

Läsutmaningar: Svarthuset blev månadens bok till spänningsutmaningen.  

Sammanfattning av månaden: Jag hade semester tre veckor där jag hoppades få läst mer än vad det blev. Dels var det värmen som tog kål på mig som gjorde att jag inte ens orkade läsa. Sedan spenderade jag semestern en hel del med syster och vi hittade på en hel del saker. Istället för mer tid till läsning blev det så att vi såg en hel del film och tv-serier. Men jag är ändå nöjd med de böcker jag läste.  

10 kommentarer:

  1. Du har ju hunnit läsa riktigt mycket :)

    SvaraRadera
  2. Många säger Svarthuset är bra, lyssnar just nu på Moskva noir nr 1, kommer inte in i boken.
    Mia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tyckte Svarthuset var helt ok, jag hade förväntat mig mera men det var helt ok. Trist när man inte kommer in i en bok, kanske prova med en annan?

      Radera
  3. Heja heja vill jag läsa så snart som möjligt.. :) Samma sak med Kristian Gidlunds bok. Den har jag till och med oläst i hyllan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Heja är en riktigt rolig bok och Gidlunds riktigt riktigt bra, var beredd på ett tårkalas.

      Radera
  4. Svarthuset tyckte jag otroligt bra om. kaffe med rån och Gidlunds bok skall jag läsa framöver.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tyckte sådär om Svarthuset faktiskt, var en helt ok bok men jag hade nog förväntat mig mera. Kaffe med rån var riktigt rolig och gullig, Gidlunds bok var riktigt bra trots att den var så sorglig.

      Radera
  5. Oj vad du har varit duktig på att läsa! Av dessa har jag bara läst "Kaffe med rån", men Buthler & Öhrlunds senaste ska läsas snart, hoppas jag =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är nöjd :) Åh hoppas du kommer gilla Buthler & Öhrlunds nya :)

      Radera

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.