tisdag 1 april 2014

Tematrio - Äventyr


I veckans tematrio hos Lyran lyder frågan: Berätta om tre minnesvärda äventyrshistorier!

1. Greven av Monte Cristo av Alexandre Dumas
Jag läste denna för ett par år sedan och fullkomligt älskade den. Vilken underbar bok. 

2. A song of Ice & Fire serien av George R.R Martin
Går ju inte att endast välja en bok, hela serien är helt och hållet underbar och vilket äventyr i får vara med om då. (Nu är det endast fåtal dagar kvar tills säsong 4 har premiär...wiiieee)

3. Sagan om ringen/Härskarringen av J.R.R Tolkien
Personligen älskar jag filmerna men böckerna tyckte jag var fruktansvärt tråkiga (ursäkta till alla er som gillar böckerna) Men det går ju inte att förneka att de ger sig ut på ett äventyr av dess like.

5 kommentarer:

  1. Det är ett antal år sen som jag läste Greven av Monte Cristo men jag kommer ihåg att jag också tyckte den var underbar!

    SvaraRadera
  2. Tre verkligen bra äventyrsböcker!

    SvaraRadera
  3. Måste läsa alla på din lista! Har tänkt läsa Härskarringen hur länge som helst, men det har bara inte blivit av... men jag måste ju faktiskt ta itu med den ;)

    SvaraRadera
  4. Greven av Monte Cristo tyckte jag bra om när jag läste den :)

    SvaraRadera
  5. Hade med Martin och Tolkien på min lista med, speciellt Martin är ju svår att överträffa :)

    SvaraRadera

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.