tisdag 11 mars 2014

Top ten Tuesday - 11 mars

Veckans Top Ten Tuesday lyder: Top Ten All Time Favorite Books in X Genre (you pick the genre!). Som jag sett några av er väljer även jag deckare då det är en genre som jag läser mycket. Jag har gått tillbaka och tittat igenom denna blogg.  

1. Gillian Flynn - Mörka platser
Tyckte om denna väldigt mycket. Vill se till att läsa Gone girl snart också.

2. Jo Nesbö - Gengångare
Måste, måste, måste läsa Polis. Jag älskar denna serie om Harry Hole, tycker väldigt mycket om alla böcker. 

3. Jussi Adler-Olsen - Kvinnan i rummet
Tyckte väldigt mycket om denna. Har två böcker till här hemma så ska fortsätta med serien.

4. Åsa Larsson - serien om Rebecka Martinsson
Älskar verkligen denna serie och hoppas verkligen att hon fortsätter att skriva på denna serie.

5. Martin Olczak - Akademimorden
Blev så glatt överraskad av denna bok. 

6. Lars Kepler - Sandmannen
Denna lista är ju utan inbördes ordning. Jag har tyckt väldigt mycket om hela denna serie men Sandmannen är nog favoriten.

7. Liza Marklund - serien om Annika Bengtzon
Kan inte låta bli att tycka om Marklund.

8. Stieg Larsson - Millennium trilogin
Som sagt listan är utan inbördes ordning.

3 kommentarer:

  1. Adler-Olsen kom också med på min lista. :) Akademimorden är jag lite nyfiken på!

    SvaraRadera
  2. Ja, jösses. Hur kunde jag glömma Milleniumtrilogin?! Blir lite sugen på att fortsätta läsa Kepler, jag tror du är den andra (eller tredje?) som haft med Sandmannen nu. Blev så besviken på Paganinikontraktet så jag har inte fortsatt...

    SvaraRadera
  3. Stieg Larsson, Liza Marklund och Gillian Flynn kan jag absolut hålla med om. Gillar de böcker jag läst av dessa författare.

    SvaraRadera

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.