torsdag 23 januari 2014

Nytt i hyllan #28

Igår hämtade jag ut ett packet från Bokus. Jag har länge velat ha samtliga Astrid Lindgrens böcker. Jag har haft några men de verkar ha försvunnit i en flytt när jag var mindre. Jag har väldigt länge varit sugen på de fina samlingsböckerna som Raben & Sjögren har släppt. De är så fina med fina Astrids "signatur" i guld. Raben & Sjögren har släpps 29 st av Astrids böcker och jag har tänkt samla samtliga. Har tänkt mig att jag ska unna mig 1-2 av dessa böcker i månaden. Jag har faktiskt inte läst alla Astrids böcker så jag ser fram emot att komma tillbaka till hennes underbara sagovärld och hennes underbara karaktärer.

De första två som jag beställde är Pippi Långstrump och Madicken.


Splendor är den avslutande boken i Luxe-serien. Jag köpte de första tre på svenska på förra årets bok-rea. Jag läste dem förra året. Denna fjärde bok och avslutande boken ska av någon anledning inte översättas på svenska så för att avsluta denna serie beställde jag helt enkelt hem den. Ska läsa den snart så jag får avsluta denna serie.

4 kommentarer:

  1. Astrid Lindgren-böckerna är verkligen jättefina!

    SvaraRadera
  2. Nu blev jag inspirerad att göra desamma. Älskar Astrid Lindgren och att ha alla hennes samlingsböcker vore helt underbart:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är planen att samla på mig alla :) vem älskar inte Astrids böcker, tänk vad fint att ha dem i hyllan :)

      Radera

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.