lördag 14 september 2013

Midnight sun av Stephenie Meyer


Titel: Midnight sun (Twilight #1,5)
Författare: Stephenie Meyer
Språk: Engelska
Antal sidor: 264
Finns hos: Finns på Stephenie Meyers hemsida.
 
******************************************************************************************************************
Handling: When Edward Cullen for the first time sees Isabella Swan - his whole world turns upside down. His inner monster is dangerously close to take the control over him, but in the last second - he manages to resist her. But only her blood, not her soul. He is intrigued by the constant silence in her head - no thoughts, no chattering mumbles - nothing. 

He has for his entire life been able to keep his vampire identity a secret, but now everything takes a thrilling and terrifying turn. Their relationship evolves into lovers, but balanced on the point of a knife between desire and danger - can their romance truly survive or is a dying sacrifice their only way out?
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kommentarer: Midnight sun är första boken i The Twiligt saga, men här får man läsa hur allt började ur Edwards synvinkel istället för Bellas. Boken är endast på 264 sidor (pdf-format) och man får läsa fram till ungefär där Bella får reda på att Edward är vampyr. Sedan tar boken slut. Stephenie Meyer avslutade aldrig boken då någon hon litade på la upp den illegalt på Internet. Meyer har efter det själv lagt upp den på sin hemsida där du kan ladda ner och läsa den lagligt.

Jag tyckte att Midnight sun var helt okej. Man får väl inte reda på så mycket nytt direkt. Det var intressant att läsa ur Edwards perspektiv, det var intressant att läsa vad som föregick i hans huvud. Det var även intressant att få läsa lite mer om hans förhållande till de övriga i Cullen familjen, de fick lite mer utrymme i denna bok. Jag kunde dock inte låta bli att tycka att Edward framstod lite som en stalker i denna bok.

Handlingen var inte direkt spännande eftersom jag redan har läst ur Bellas perspektiv och man vet vad som händer i boken. Är man fan av Twilight sagan så är detta helt ok läsning trots att boken inte är färdig, men har man inte fått nog av denna saga så kan man läsa denna bok.
 
Betyg: 3 av5.

2 kommentarer:

  1. Jag gillade att få läsa ur Edwards synvinkel, när man sen såg filmen IGEN så kunde man förstå ännu mer vissa kommentarer och även vissa situationer fick mer betydelse när man visste hur han tänkte.

    Sv: Jag var TVUNGEN att beställa hem Walking disaster så jag får läsa den i vinter :)
    Angående mina bokhyllor vad vill du se, de lästa? De alla olästa? Dock vet jag inte om jag kan lägga upp filmer på min blogg för den vill inte ens låta mig lägga upp youtube filmer längre...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tyckte också om att läsa ur hans synvinkel, man fick mera förståelse för honom samtidigt som jag inte kan låta bli att tycka att han framom lite som en stalker. Men gillade att läsa ut hans synvinkel. Hade verkligen önskat att Meyer avslutade denna bok.

      Jag MÅSTE verkligen beställa hem Walking disaster :) Skulle vara kul att se både de lästa och de olästa :)

      Radera

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.