måndag 19 augusti 2013

Listan av Robert Kviby


Titel: Listan
Författare: Robert Kviby
Förlag: Telegram
ISBN: 978-91-7423-143-4 - E-bok
Språk: Svenska
Antal sidor: 221
Finns hos: Adlibris / Bokus / Bokia

******************************************************************************************************************
Handling: Kriminalreportern Annie Lander och hennes man Max lever på flykt från Sverige där de är anklagade för mord. De bestämmer sig för att avslöja de privata militärföretag som var inblandade i driften av våldtäktshus under kriget i Bosnien, och spåren leder dem tillbaka till hemlandet. Skräcken att själva bli upptäckta gör sig påmind, men kan inte stå i vägen för det som nu måste göras.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kommentarer: Idag släpps ListanRobert Kvibys hemsida där du kan ladda ner den som e-bok. Boken är gratis på Robert hemsida under 10 dagar. Ett alternativ att betala för boken finns om man vill stöta Robert. Man väljer själv vilken summa man vill betala. Klicka er in på Roberts hemsida och ta er en titt samt ladda hem boken.

Jag hade möjligheten att läsa Listan innan den släpptes på hemsidan under veckan som gick. Detta var mitt första möte med Robert Kviby, jag har inte läst De korrupta men efter att ha läst Listan vill jag hemskt gärna även läsa De korrupta.

Till en början tyckte jag att det var lite många namn samt karaktärer att hålla reda på men efter ett par sidor släppte det. Språket flyter på bra, kapitlen är lagom korta vilket medför till att berättelsen flyter på och gör att man vill fortsätta läsa boken.

Jag tyckte även att det var en spännande historia. Jag hade dock velat veta lite mera om deras tid i Bosnien under kriget som var, tyckte det var lite för kort beskrivet. Men jag tyckte ändå om denna bok och ser fram emot att läsa mer från författaren. Den var välskriven, spännande och hade en bra stämning. Så se till att läsa denna bok.

Kicka in här under veckan där jag kommer att ordna en tävling. Jag kommer lotta ut ett par exemplar av "De korrupta". Så ni är flera personer som kommer kunna vinna boken :) Tusen tack till Linda för den möjligheten.

4 kommentarer:

  1. Det där låter ju riktigt spännande. Tror minsann att jag kanske tar och läser De korrupta då. Är mellan böcker just nu och har inte riktigt valt än :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den var riktigt spännande och gick snabbt att läsa ut så rekommenderar den verkligen :)

      Radera
  2. Vilken fin recesion, kul att du tyckte om den! Och tack för länken till Pingvin! :)

    SvaraRadera

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.