onsdag 26 juni 2013

Tematrio - Presenter



I veckans tematrio vill Lyran att vi ska lista tre bokpresenter vi har fått eller gett bort.

Min familj och mina vänner vet såklart hur mycket jag älskar att läsa. Men de tycker inte att jag är så lätt att köpa böcker till. De brukar istället till födelsedagar och julklapp köpa presentkort på Akademibokhandeln så jag själv får gå och välja och plocka. Och jag älskar att få presentkort till böcker :)

1. Inferno av Dan Brown. 
Detta är den senaste bok jag fick i present. Fick den av familjen i början på juni när jag fyllde år.

2. A walk to remember av Nicholas Sparks 
Fick jag av syster för ett par år sedan. Jag såg filmen innan jag hade läst boken, filmen och boken är i vanlig Nicholas Sparks stil underbar.

3. En dag av David Nicholls
Denna bok hade jag tre upplagor av. Jag beställde av misstag två på årets bokrea, så den lottade jag ut, sedan fick jag en kopia av min kollega och den tredje gav jag bort till en vän.

8 kommentarer:

  1. Presentkort är det bästa! Då får jag välja själv! Vilket är tur, för jag ä svår att köpa till. Ingen av de böcker du fått skulle jag ha uppskattat, det är tur det finns så många olika sorters böcker att vi alla kan hitta det vi gillar1

    SvaraRadera
    Svar
    1. Presentkort är verkligen bäst :) jag är verkligen inte en av dem som tycker att det är tråkigt att få presentkort, tycker om att själv få gå och välja vad jag vill ha.

      Radera
  2. Inferno måste jag läsa snart:).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Recension på den kommer snart :)

      Radera
  3. "Inferno" och "En dag" har jag läst och gillade båda! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Läste precis ut Inferno här om dagen och En dag ska jag ta tag i, gillade filmen :)

      Radera
  4. Jag förstår inte hur folk kan tycka det är tråkigt med presentkort. Det är ju det bästa, då kan man välja själv :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur :) bästa ju att få presentkort så man själv får välja och vraka :)

      Radera

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.