tisdag 4 juni 2013

Tematio - Svenska favoriter


På torsdag är det Sveriges nationaldag. Så passande denna vecka undrar Lyran: Berätta om tre svenska favoritförfattare. 

Jag läser en hel del svenska författare. Det är verkligen svårt att endast välja tre stycken, jag skulle lätt kunna säga ett par till. Men här kommer iallafall tre:

1. Astrid Lindgren.
Underbara Astrid. Tänk vad mycket glädje hon har skänkt oss med sina böcker. Nu har jag inte letat men jag vill hemskt gärna köpa alla hennes böcker med fina omslag.

2. Lars Kepler.
De heter ju egentligen Alexander Ahndoril och Alexandra Coelho Ahndoril. Jag älskar verkligen deras böcker. Jag har dock inte läst Sandmannen än, väntar med spänning på att få läsa den.

3. Stieg Larsson.
Hans Millenium-trilogi är i en klass för sig.

17 kommentarer:

  1. Ännu en trio där jag läst alla tre :)

    SvaraRadera
  2. Har läst alla men är inte så superförtjust i Kepler. Larsson däremot, han tycker jag är fantastisk!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Larsson är verkligen fantastisk, älskar verkligen Millenium-trilogin.

      Radera
  3. Kepler har jag inte läst ännu, men har tre av böckerna i bokhyllan. Stieg Larsson ocg Astrid Lindgren däremot....jättebra författare!!

    SvaraRadera
  4. Måste ta tag i Millennium-trilogin alltså!

    SV: Tack tack!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gör det Nilma, de är hur bra som helst.

      Radera
  5. Alla dina tre författare är riktigt bra!

    SvaraRadera
  6. Jag har ju läst alla dina tre :) Bra böcker har de då skrivit! sv:Ja ta nu och läs lite Kristina Ohlsson du lär inte ångra dig :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kristina Ohlsson tar jag tag i så fort några rec-ex är utlästa :)

      Radera
  7. Astrid fick komma med på min med, men har gett upp Kepler efter två försök...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Underbara Astrid :) Jag gillar verkligen Kepler men vet att en del inte alls gillar dem :)

      Radera
  8. Astrid känns självklar på den här listan :)

    SvaraRadera
  9. Astrids historier är underbara! Emil var min idol när jag var barn, haha ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Underbara Astrid :) Hihi min favorit var Pippi :)

      Radera

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.