söndag 9 juni 2013

En smakbit på söndag - Och bergen svarade

Min smakbit denna söndag kommer från en mycket efterlängtad bok, Och bergen svarade av Khaled Hosseini. Smakbiten är från sidan, 191:

Det jag kan säga är att ingen tog parti för mig i Khabul. Ingen i Khabul ansåg mig vara pionjär när det gällde annat än dålig smak, liderlighet och omoralisk karaktär. Särskilt inte min far. Han sa att mina dikter var en horas pladder. Just det ordet använde han. Han sa att jag hade skadat familjens namn på ett irreparabelt sätt. Han sa att jag hade förrått honom. Han frågade ständigt varför jag hade så svårt att vara respektabel. 

6 kommentarer:

  1. Åh, den fick jag hem häromdagen och är supernyfiken :)

    SV: Tack :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan verkligen rekommendera den :) jag vill inte att den ska ta slut :)

      Radera
  2. Verkar vara en hård pappa! Blir lite nyfiken på den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan verkligen rekommendera denna bok, så underbar läsning.

      Radera
  3. Den här tror jag att många kommer att läsa framöver. Själv har jag redan reserverat den på biblioteket :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst kommer de det :) Recension kommer 20 juni :) Hoppas det snart blir din tur på biblioteket :)

      Radera

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.