lördag 15 juni 2013

Bokbloggsjerka 14 – 17 juni

Denna vecka undrar Annika:

Vilken karaktär önskar du skulle vara din allra bästa vän och varför? - See more at: http://alkb.se/bokbloggsjerka-14-17-juni-2#sthash.XGiPk885.dpuf
Vilken karaktär önskar du skulle vara din allra bästa vän och varför? 

Oj vad svårt. Och jag vet inte varför detta var så svårt. Det borde ju verkligen inte vara svårt att komma på en karaktär, finns ju egentligen hur många karaktärer som helst som jag skulle vilja ha som vän. Men det står helt stilla i huvudet på mig.

Nu har jag tänkt så det knakar verkligen. Och mitt svar blir Danerys Targaryen från A song of Ice and Fire srien. Jag fuskar lite, jag håller just nu på att läsa den första boken. Men jag har sett alla tre säsonger av TV-serien som är en utav mina favoritserier. Därför känner jag att jag ändå vet hur Danerys är som karaktär.

Danerys är i början en osäker flicka. Men allt som tider går så förvandlas hon till kvinna och ledare. Trots den makt hon besitter så verkar hon vara en person som behandlar sina vänner bra. Och så är hon ju Mother of Dragons. Har ni sett hennes coola drakar?! Jag vill klappa en. Tror inte hon skulle låta dem skada mig om vi vore vänner :)
Vilken karaktär önskar du skulle vara din allra bästa vän och varför? - See more at: http://alkb.se/bokbloggsjerka-14-17-juni-2#sthash.XGiP
Vilken karaktär önskar du skulle vara din allra bästa vän och varför? - See more at: http://alkb.se/bokbloggsjerka-14-17-juni-2#sthash.XGiPk885.dpuf

10 kommentarer:

  1. Daenerys är verkligen cool, men om jag fick välja nån hade jag nog valt Arya:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Arya är så himla gullig hon med :) Hon får också bli min vän, trots ålderskillnaden :)

      Radera
  2. Daenerys är cool, men jag hade nog valt Arya, eller Jon Snow om jag fick välja... Iofs blir ju Tyrion mer och mer "sympatisk också" :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Arya och Jon gillar jag med :) Tyrion växer mer och mer på mig måste jag säga ;)

      Radera
  3. jag skulle också vilja klappa drakar.

    SvaraRadera
  4. Ja hon är verkligen en cool och stark tjej!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är hon, henne vill jag ha som vän :)

      Radera
  5. Jag vill oxå ha en vän som har drakar!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.