onsdag 3 juni 2020

Vingar av silver av Camilla Läckberg

Titel: Vingar av glas
Författare: Camilla Läckberg
Förlag: Ester Bonnier
ISBN: 978-91-3715-271-4
Serie: Fayes hämnd #2
Antal sidor: 323
Finns hos: Adlibris / Bokus

Recensionsexemplar från: Ester Bonnier, stort tack!

Handling: Just när Faye trodde allt var över hotas hennes tillvaro igen. Hon har byggt upp ett liv utomlands, exmaken Jack sitter i fängelse och hennes företag Revenge skördar stora framgångar. Men när Revenge ska lanseras i USA dyker det plötsligt upp ett allvarlig hot mot bolaget och Faye tvingas återvända til Stockholm. 

Med hjälp av en handplockad grupp kvinnor kämpar hon för att rädda det som är hennes och för att rädda sig själv och dem hon älskar. 

Kommentar: Efterlängtad bok som kom hem i brevlådan. Andra delen i serien om Fay, tyckte verkligen om första delen och jag gillade även denna väldigt mycket. Jag är född i början på 80-talet så, jag har inte läst något av Jackie Collins och Sidney Sheldon men känner till dem som författare så jag har förstått att denna serie flörtar lite med den genren blandat med MeToo-debatten.

Boken pendlar mellan nutid och dåtid, här får vi läsa mer om Fayes uppväxt och barndom i Fjällbacka, det är ingen munter läsning och det hon varit med om, hon har varit med om ett helvete rent ut sagt. Det hon varit med om har format henne till den hon är idag, hon är sig egna kvinna och skyr inga medel att skydda dem hon håller kärt. Jag upplever henne som kallare i denna bok, det är inget negativt då man kan förstå varför. Här är det hämnd, kärlek, systerskap och framförallt sex som står i fokus. Lyxiga miljöer där min arbetsplats har en stor roll, alltid trevligt och roligt att läsa om den i böcker då jag kan varenda vrå utantill där. Det är mycket lyx och flärd som fick mig att uppleva Fay som något ytlig men jag gillar verkligen hennes girl power approach.

Camilla Läckberg kan det här med att skriva drivande, spännande, lättläst, om systerskap, svek, relationer, hämnd med glimten i ögat. Det är en underhållande bok som aldrig blir tråkig, berättelsen har ett driv i sig som gör den omöjlig att inte sträckläsa. Självklart avslutas boken med en cliffhanger, man kan inte annat än längta till nästa bok i den här serien.

Betyg: 4 av 5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.