torsdag 7 maj 2020

Frusen fjäril av Sylvia Day

Titel: Frusen fjäril
Författare: Sylvia Day
Förlag: Bookmark Förlag
ISBN: 978-91-8900-792-6
Original titel: Butterfly in frost 
Antal sidor: 193
Finns hos: Adlibris / Bokus

Recensionsexemplar från: Bookmark Förlag, stort tack!

Handling: Teagan är äntligen tillfreds med livet. Hon har ett jobb hon älskar, flera nära vänner och ett vackert hem som hon renoverat från golv till tak. Men framförallt har hon kommit till ro med det förflutna och gått vidare.

Då flyttar Garreth Frost in i huset på andra sidan gatan. Garreth är som en rasande naturkraft som vänder upp-och-ned på allt som Teagan äntligen fått ordning på. Men det hon har svårast att värja sig mot är att han är sårad och att hon känner igen sig i hans känslor.

Kommentar: Till att börja med hur fint är inte detta omslag!
Det var ett par år sedan jag läste en bok av Syliva Day, har läst ett par stycken Det är alltid väldigt lättläst och lättsamt när man läser hennes böcker, och hett kan man minst sagt säga.

Här går det undan minst sagt kan man säga. Första sexscenen uppenbarar sig strax efter 30:e sidan om jag minns rätt. Här var det pang på med grannen men det har såklart sin förklaring. Detta är en bok som är väldigt lättläst och passar bra om man för en stund vill fly undan verkligheten. Det är heta möten mellan två personer, kärlek och lust. Men den tar även upp psykisk ohälsa och hur det kan påverka en relation. Jag var verkligen inte beredd på slutet, det var verkligen en oväntad vändning och riktigt bra får jag säga.

Betyg: 3 av 5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.