måndag 27 april 2020

Alla de stillsamma döda av Anna Jansson

Titel: Alla de stillsamma döda
Författare: Anna Jansson
Förlag: Norstedts
ISBN: 978-91-1305-282-3
Serie: Maria Wern #2
Antal sidor: 264 (E-bok)
Finns hos: Adlibris / Bokus

Handling: En man har anmälts försvunnen. Hustrun söker upp Maria Wern, som avancerat till kriminalinspektör. Det som från början verkar vara ett rutinärende utvecklas med skrämmande hastighet till en av de värsta utredningar länskrim ställts inför. Med minskade resurser och under svår tidspress söker man en mördare. 

Kommentar: Klart en förbättring från första boken i serien men inte helt perfekt och bra. Klart värd bok och serie att fortsätta läsa när man vill ha en deckare som går fort att läsa men som man kanske inte kommer minnas så länge.
Stör ihjäl mig på Marias svärmor. Sådana svärmödrar finns det säkert gott om, jag orkar bara inte med tanten. Och Marias make är minst sagt speciell han med, visst älskar de varandra men de har ju noll kommunikation i sitt äktenskap.

Betyg: 3 av 5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.