lördag 7 december 2019

Infiltratören av Lotta Luxenburg

Titel: Infiltratören
Författare: Lotta Luxenburg
Förlag: Bokfabriken
ISBN: 978-91-7835-238-8
Serie: Stockholmsgruppen #1 
Antal sidor: 285
Finns hos: Adlibris / Bokus

Recensionsexemplar från: Bokfabriken, stort tack!

Första meningen: "Mannen i förarsätet var iförd en dykardräkt av neopren och svettades ymnigt."

Handling: En husbil kör över kajkanten vid Stockholms stadshus. När den bärgas gör räddningstjänsten ett makabert fynd, tolv kvinnolik. Kriminalinspektörerna Isabella Knyckare och Nikolaj Malmsten hinner knappt börja nysta i mordfallet innan ett upplopp utan förvarning lamslår Stockholm. Finns det en koppling mellan de våldsamma händelserna? Medan säkerhetspolisen misstänker en utländsk terrorcell infiltrerar Isabella en kriminell gruppering för att komma kvinnomördaren på spåren. 

Kommentar: Första delen i serien om Nikolaj Malmsten och Isabella Knyckare, de jobbar på polisens nationella operativa avdelning även kallad NOA. Nikolaj blev snabbt en favorit karaktär, även en intressant karaktär. Jag blev lite trött på hans sambo men det här med beroende är verkligen inte lätt, intressant dock att få följa honom som medberoende. Även Isabella är en en intressant karaktär men det var just för Nikolaj som jag föll för, ser fram emot att läsa mer om dem båda.
Här är det full fart redan från början. Spännande utan några större överraskningar. Själva intrigen är spännande men jag upplevde själva historien som lite tunn. Jag är inte helt övertygad om att det skulle vara så lätt för Isabella att bli bordelmamma. Jag ville veta hur det gick för flickorna som hon räddade. Men överlag är det en bra och spännande bok, kommer absolut att fortsätta läsa denna serie.

Betyg: 3 av 5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.