söndag 21 juli 2019

Den du inte ser av Mari Jungstedt

Titel: Den du inte ser 
Författare: Mari Jungstedt
Förlag: Bonnier Pocket
ISBN: 978-91-7429-756-0
Serie: Anders Knutas #1
Antal sidor: 411
Finns hos: Adlibris / Bokus

Första meningen: Kvällen artade sig bättre än väntat. 

Handling: Den gotländska försommaren blommar som vackrast när två unga kvinnor på kort tid hittas mördade. Snart sprider paniken sig både bland bofasta på ön och kommande semesterfirare. För Visbypolisen gäller det att få fast den skyldige inna turistsäsongen drar igång på allvar och innan mördaren slår till igen. 

När Anders Knutas gräver djupare i de mördades förflutna nås han av ett besked han hade hoppats slippa. Ännu ett offer har hittats. Tv-reporten Johan Berg stationeras på Gotland för att bevaka fallet och finner sig omedelbart attraherad av en vännina till offren, Emma Winarve, trots att hon är gift.

Kommentar: En serie jag velat läsa länge, nu är den påbörjad då jag klickade hem hela serien. Jag hade nog lite större förväntningar på den här boken. Den är helt klart en bra start på serien, intressant, spännande och bra. Men kände att inget speciellt hände förrän i slutet, inget som kommer fastna länge hos mig. Visst en serie ska ju i början etablera ett par saker, karaktärer och personligheter men det var något jag saknade.

Betyg: 3 av 5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.