söndag 16 juni 2019

Sammanfattning: Maj 2019


Läst i maj 2019:
48. Djävulsdoften av Mons Kallentoft (Malin Fors #10)
47. Skamvrån av Sofie Sarenbrant (Emma Sköld #7)
46. Folk med ångest av Fredrik Backman
45. Staden av Camilla Sten
44. Stanna hos mig av Ayóbámi Adébayo
43. Eld & Blod: Historien om huset Targaryen #2 av George R.R Martin
42. Manhattan transfer av Katja Hvenmark-Nilsson
41. Den ljusaste natten av Helena Kubicek boye (Anna Varga #2)
40. Toktanen av Birgitta Bergin
39. Pojken som försvann av Cecilia Sahlström (Sara Vallén #3)

Totalt lästa böcker: 10 st, här gick det undan.
Antal böcker lästa på engelska: 0 st                        
Antal böcker lästa på svenska: 10 st             

Månadens bästa bok: Läste en hel del bra böcker denna månad, svårt att välja den bästa men det lutar åt Folk med ångest och Skamvrån. 

Månadens besvikelse: Manhattan Beach, var inte riktigt vad jag hade tänkt mig.      

Nytt i bokhyllan: Som vanligt gick jag lös när både Adlibris och Bokus hade bra erbjudanden på pocket. Hela 12 böcker lyckades jag klicka hem på det erbjudandet. Recensionsexemplar som trillade in var 11 st, så hela 23 nya böcker flyttade in i min bokhylla, jisses :) 
            
Sammanfattning av månaden: Bättre sent än aldrig med denna sammanställning :) Läsflytet låg verkligen på topp maj månad, jag läste och läste, böckerna höll god kvalité med kanske en och annan liten besvikelse men överlag är jag nöjd. 

Filmer och TV-serier recenserade i maj: 
Störst av allt: Säsong 1

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.