lördag 9 mars 2019

Helgfrågan v. 10

Veckans helgfråga hos Mia lyder: Hur viktigt är det att man gillar huvudkaraktären i en bok?
Förr var det nog viktigare för mig än vad det är nu. Jag menar man behöver inte alltid gilla en karaktär i en bok. För mig är det viktigare att de berör mig på ett eller annat sätt. Det kan vara både i positiv och negativ bemärkelse, men jag vill bli berörd. 

Bonusfråga: Dina vänner och familj gillar de också att läsa?
Absolut inte som jag. Min pappa läste en del i yngre dar, mamma har aldrig varit en person som läser. Båda mina föräldrar har dock uppmuntrat mig och syster att läsa men de har inte varit några storläsare. 
Min syster läser lite i perioder, inte alls många böcker men det blir en och annan bok per år. Mina vänner läser inte heller lika mycket som jag. Jag är rätt ensam med mitt läsintresse med min närmaste familj och vänkrets. 

Hoppas ni får en fin helg. Själv ska jag nu sätta igång och måla i min garderob, har en stor garderob som jag nu ska göra en riktig walk in closet av. 

3 kommentarer:

  1. Upplever det som en fördel att känna sympati med åtminstone någon av karaktärerna. Men det finns säkert undantag. Klart viktigt att bli berörd, kanske man inte alltid klarar av att bli starkt illa berörd, utan ljusglimtar.

    SvaraRadera
  2. Wow va kul att ha en sådan garderob.

    SvaraRadera

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.