måndag 8 oktober 2018

Film: Spider-Man 2

Titel: Spider-Man 2
Originaltitel: Spider-Man 2 
Premiär: 7 juli 2004 (Sverige) 
Längd: 2 h 7 min 
Skådespelare: Tobey Maguire, Kirsten Dunst, James Franco, Alfred Molina, J.K Simmons, 
Genre: Action ┃Adventure ┃Sci-Fi
Betyg på IMDb: 7,3
Länk till IMDb

Handling: "Peter Parker lever dubbelliv som å ena sidan collegestudent och å andra sidan övernaturlig och cool superhjälte. Det nya äventyret trappas upp och Spider-Mans liv blir om möjligt ännu mer komplicerat när han möter en ny fiende, den briljante Otto Octavius, som blir reinkarnerad som den galna och flerarmade Doctor Octopus."

Kommentarer: Jag har så svårt för Tobey Maguire och det blir inte lättare med denna andra del där han spelar Spider-Man. Jag bara tycker att han är så platt och bara går omkring och är liksom bara blaha. Han har noll kemi med Kirsten Dunst, förvisso en anan skådespelerska jag har svårt för.

Två år har passerat sedan Peter Parker blev Spider-Man. I denna kan man säga att livet som superhjälte inte riktigt är vad han hade förväntat sig. Från det ena vardagsbekymret till det andra med att hans spindeldräkt färgar av sig i tvätten, han riskerar att bli av med jobbet som pizzabud, han bor i en lägenhet som är allt annat än charmig och hyresvärden jagar honom om hyran med blåslampa, han han gett sin stora kärlek Mary Jane nobben,  Peters bästa vän är besatt av tanken att hämnas Spiderman då han anklagar honom för pappans död. Ja ni hör inte mycket går hans väg. Inte konstigt att Peter funderar på att slänga dräkten och leva ett normalt liv eftersom han tvivlar mer och mer på sitt kall. Men en gång hjälte alltid hjälte. För när Dr Octopus kommer in i bilden får han ännu en gång tänka om.

Trots att jag har svårt för både Tobey Maguire och Kirsten Dunst gillar jag denna bättre än tvåan. Lite överdriven i vissa scener är den men det är ju att vänta av denna typ av film.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.