söndag 14 januari 2018

Nyårstaggen

Nu var det ett tag sedan nyår men jag ligger liiiite efter med mina inlägg. Lite mycket på jobbet med två projekt jag har, men roligt är det. Men tillbaka till denna nyårstagg. Jag har blivit taggad hos Johanna, tack för det :) Jag brukar inte ge/lägga några nyårslöften, brukar inte funka för mig men man kanske kan se det som en liten riktlinje istället.


1. En klassiker jag lovar att läsa:
Jag har tänkt ta mig ann Leo Tolstoys Krig och fred, men jisses den är supertjock.

2. En påbörjad serie jag lovar att avsluta:
Kristina Ohlssons serie om Fredrika Bergman. Har Syndafloder kvar att läsa, jag vill inte att serien ska ta slut men ja författaren har ju avslutat den.

3. En bokserie jag lovar att påbörja:
Jag behöver egentligen inga flera påbörjade serier, men känner jag mig rätt så kommer jag ändå påbörja någon vilken det blir återstår att se.

4. En författare (som jag inte läst tidigare) jag lovar att läsa något av:
Pernilla Ericson har jag hört så mycket gott om, började precis på Spåren vi lämnar efter oss.

5. En bok jag lovar att läsa om:
Ingen, jag har så mycket oläst i hyllan så att läsa om någon bok är inget jag prioriterar.

6. En genre jag läst lite/inget av och lovar att utforska:
Hmmm, fantasy är en genre jag inte läst så mycket så kanske det.

7. Ett seriealbum jag lovar att läsa:
Jag är faktiskt inte så intresserad av seriealbum men man ska aldrig säga aldrig.

8. En novell jag lovar att läsa:
Säger som Johanna vill gärna läsa Ensam i Paris av Jojo Moyes.

9. En bok som behandlar ett tufft men viktigt ämne jag lovar att läsa:
Jag borde läsa Katarina Wennstam.

10. En länge ägd boj jag lovar att läsa:
Dödgrävarens dotter av Joyce Carol Oates har stått i hyllan oläst jag vet inte hur många år.

11. En debut jag lovar att läsa:
Här får jag återkomma :)

12. En bok eller bokserie (som jag tidigare gett upp/dömt ut) jag lovar att ge en ny chans:
Det får väl bli Mons Kallentoft serie om Malin Fors. Jag hatar att inte avsluta en serie, jag gillar Kallentoft men denna serie har jag inte fastnat för.

13. Tagga någon!
Alla som vill :)

2 kommentarer:

  1. Jag ska äntligen ta tag i serien om Malin Fors och läsa de sex(?) som jag har kvar :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är inte så superförtjust i den här serien en kommer fortsätta på den ändå, hatar att inte avsluta en serie :)

      Radera

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.